Michael Rabinowitz / Next Chapter Жанр: Post-Bop Носитель: WEB Страна-производитель диска (релиза): US Год издания: 2023 Издатель (лейбл): Blue Ridge Bassoon Аудиокодек: FLAC (*.flac) Тип рипа: tracks Продолжительность: 55:49 Источник: deezer Наличие сканов в содержимом раздачи: нет Треклист: 1. Lydian Dream (06:28) 2. Minor Blues Experiment (06:04) 3. Next Chapter (08:07) 4. Mrab (08:04) 5. Twelve Note Samba (06:18) 6. Emily Alt Line (06:55) 7. One Four All (06:49) 8. Tuesday Blues (07:04) Michael Rabinowitz: bassoon; Matt King: piano / melodica; Andy McKee: bass; Tommy Campbell: drums.
foobar2000 1.6.16 / Dynamic Range Meter 1.1.1 log date: 2023-06-08 20:11:27 -------------------------------------------------------------------------------- Analyzed: Michael Rabinowitz / Next Chapter -------------------------------------------------------------------------------- DR Peak RMS Duration Track -------------------------------------------------------------------------------- DR7 -2.67 dB -12.27 dB 6:28 01-Lydian Dream DR7 -1.70 dB -11.79 dB 6:05 02-Minor Blues Experiment DR11 -1.78 dB -15.26 dB 8:08 03-Next Chapter DR8 -1.96 dB -13.69 dB 8:05 04-Mrab DR7 -2.51 dB -11.63 dB 6:19 05-Twelve Note Samba DR7 -2.33 dB -11.75 dB 6:55 06-Emily Alt Line DR8 -1.52 dB -12.56 dB 6:50 07-One Four All DR6 -1.67 dB -10.04 dB 7:04 08-Tuesday Blues -------------------------------------------------------------------------------- Number of tracks: 8 Official DR value: DR8 Samplerate: 44100 Hz Channels: 2 Bits per sample: 16 Bitrate: 952 kbps Codec: FLAC ================================================================================
Об альбоме (сборнике)
В истории джаза было всего несколько выдающихся фаготистов, и, конечно же, фагот — не первый инструмент, который можно было бы назвать инструментом для импровизации. Однако в своей карьере Майкл Рабинович доказал, что на этом инструменте можно играть с плавностью и креативностью саксофона. Попутно он работал с Айрой Салливаном (с которой он сделал свою первую пластинку в 1981 году), Mingus Big Band, оркестром Чарльза Мингуса, Дэйвом Дугласом, Рэдом Родни, Энтони Брэкстоном, Джо Ловано, Крисом Поттером, Райаном Трусделлом и Уинтоном. Марсалис среди прочих. Next Chapter — седьмой релиз Майкла Рабиновича в качестве лидера. Он представлен со своим постоянным квартетом/ Рабинович написал шесть из восьми вариантов, а Кинг предоставил два других. Слушая музыку на Next Chapter, быстро забываешь об уникальности прослушивания джазового фаготиста, и вместо этого слушатели будут впечатлены качеством музыки и импровизациями. Попутно можно услышать такие колоритные номера, как «Lydian Dream» (эволюционирующая из мечтательной баллады в свинговую пьесу), эпизодический «Minor Blues Experiment» (трижды в каждом припеве свой грув), лукаво-остроумный блюз» «MRab», контрафакт на «Emily» (переименованный в «Emily Alt Line»), «One Four All» (на основе «Four») и «Tuesday Blues» со вкусом Чарльза Мингуса. Next Chapter служит доказательством того, что в умелых руках любой инструмент можно использовать в качестве творческого ведущего голоса и солиста в джазе, даже фагот.
Скотт Яноу, джазовый журналист/историк
------------------------------------------------------------------------------------------------------
There have only been a handful of significant bassoon players in jazz history, and certainly the bassoon is not the first instrument that one would think of as an improvising instrument. However in his career, Michael Rabinowitz has proven that the instrument can be played with the fluidity and creativity of a saxophone. Along the way he has worked with Ira Sullivan (with whom he made his first record in 1981), the Mingus Big Band, the Charles Mingus Orchestra, Dave Douglas, Red Rodney, Anthony Braxton, Joe Lovano, Chris Potter, Ryan Truesdell and Wynton Marsalis among others. Next Chapter is Michael Rabinowitz’s seventh release as a leader. He is showcased with his regular quartet which includes pianist Matt King, bassist Andy McKee, and drummer Tommy Campbell on a set of original music. Rabinowitz wrote six of the eight selections while King contributed the other two. While listening to the music on Next Chapter, one quickly forgets about the uniqueness of hearing a jazz bassoonist, and instead listeners will be impressed by the quality of the music and the improvisations. Along the way one hears such colorful numbers as “Lydian Dream” (which evolves from a dreamy ballad to a swinging piece), the episodic “Minor Blues Experiment” (which shits its groove three times in each chorus), the slyly witty blues “”MRab,” a contrafact on “Emily” (renamed “Emily Alt Line”), “One Four All” (based on “Four”) and a Charles Mingus-flavored “Tuesday Blues.” Next Chapter serves as evidence that, in the right hands, any instrument can be used as a creative lead voice and soloist in jazz, even the bassoon. Scott Yanow, jazz journalist/historian