Gianluca Becuzzi (Kinetix) / Memory Makes Noise Жанр: Sound Art, Musique Concrete, Ambient, SmallVoices Носитель: CD Страна-производитель диска (релиза): Italy Год издания: 2006 Издатель (лейбл): SmallVoices Номер по каталогу: SVR06021 Страна исполнителя (группы): Italy Аудиокодек: FLAC (*.flac) Тип рипа: tracks+.cue Битрейт аудио: lossless Продолжительность: 01:00:00 Источник (релизер): свой фирменный диск Наличие сканов в содержимом раздачи: Треклист:
1. untitled
2. untitled
3. untitled
Лог создания рипа
Exact Audio Copy V1.0 beta 4 from 7. December 2014 EAC extraction logfile from 27. June 2015, 15:57 Gianluca Becuzzi [Kinetix] / Memory Makes Noise Used drive : ASUS CRW-5232AS Adapter: 0 ID: 0 Read mode : Secure Utilize accurate stream : Yes Defeat audio cache : Yes Make use of C2 pointers : No Read offset correction : 6 Overread into Lead-In and Lead-Out : No Fill up missing offset samples with silence : Yes Delete leading and trailing silent blocks : No Null samples used in CRC calculations : Yes Used interface : Installed external ASPI interface Gap handling : Appended to previous track Used output format : User Defined Encoder Selected bitrate : 1024 kBit/s Quality : High Add ID3 tag : No Command line compressor : C:\Program Files\Exact Audio Copy\Flac\flac.exe Additional command line options : -6 -V -T "ARTIST=%artist%" -T "TITLE=%title%" -T "ALBUM=%albumtitle%" -T "DATE=%year%" -T "TRACKNUMBER=%tracknr%" -T "GENRE=%genre%" -T "COMMENT=%comment%" -T "BAND=%albuminterpret%" -T "COMPOSER=%composer%" %haslyrics%--tag-from-file=LYRICS="%lyricsfile%"%haslyrics% -T "DISCNUMBER=%cdnumber%" -T "TOTALDISCS=%totalcds%" -T "TOTALTRACKS=%numtracks%" %hascover%--picture="%coverfile%"%hascover% %source% -o %dest% TOC of the extracted CD Track | Start | Length | Start sector | End sector --------------------------------------------------------- 1 | 0:00.00 | 21:00.00 | 0 | 94499 2 | 21:00.00 | 18:00.00 | 94500 | 175499 3 | 39:00.00 | 21:00.00 | 175500 | 269999 Track 1 Filename D:\zzz\01 - untitled.wav Pre-gap length 0:00:02.00 Peak level 100.0 % Extraction speed 4.7 X Track quality 100.0 % Test CRC 27F1E4C9 Copy CRC 27F1E4C9 Accurately ripped (confidence 1) [DD48039F] (AR v2) Copy OK Track 2 Filename D:\zzz\02 - untitled.wav Peak level 100.0 % Extraction speed 6.0 X Track quality 99.9 % Test CRC 24EA0B09 Copy CRC 24EA0B09 Accurately ripped (confidence 1) [4538212F] (AR v2) Copy OK Track 3 Filename D:\zzz\03 - untitled.wav Peak level 100.0 % Extraction speed 6.8 X Track quality 100.0 % Test CRC F456163B Copy CRC F456163B Accurately ripped (confidence 1) [AD287F9E] (AR v2) Copy OK All tracks accurately ripped No errors occurred End of status report ==== Log checksum 66EE31AE17A3D2379CA9EB231F782545F08A5600A6A4ABAB25C63A865DE0A574 ====
Содержание индексной карты (.CUE)
REM GENRE "Ambient, Sound Art, Musique Concrete" REM DATE 2006 REM DISCID 180E1003 REM COMMENT "ExactAudioCopy v1.0b4" PERFORMER "Gianluca Becuzzi [Kinetix]" TITLE "Memory Makes Noise" FILE "01 - untitled.wav" WAVE TRACK 01 AUDIO TITLE "untitled" PERFORMER "Gianluca Becuzzi [Kinetix]" FLAGS DCP INDEX 01 00:00:00 FILE "02 - untitled.wav" WAVE TRACK 02 AUDIO TITLE "untitled" PERFORMER "Gianluca Becuzzi [Kinetix]" FLAGS DCP INDEX 01 00:00:00 FILE "03 - untitled.wav" WAVE TRACK 03 AUDIO TITLE "untitled" PERFORMER "Gianluca Becuzzi [Kinetix]" FLAGS DCP INDEX 01 00:00:00
Доп. информация:
Album Reviews
Memory Makes Noise – первый сольный альбом в дискографии итальянского мастера электроники и электроакустики, который Gianluca Becuzzi выпустил под собственным именем, не используя привычный псевдоним KINETIX. Три безымянных, примерно равновеликих, минималистских электроакустических композиции: тихое, но объемное и нюансированное звучание, неспешное развитие, апелляция к глубинным и потаенным уголкам души слушателя. В основе каждой пьесы мозаика из фрагментов органического нойз-дрона, которые сменяют друг друга каждые 3-4 минуты; короткий текст (женский и мужской голоса) определяет тематическую идею композиции; партии струнных и духовых ведут абстрактную мелодическую линию; ритмическая составляющая отсутствует. Нетипичная для «традиционалистов» дрон-нойз-эмбиент направления организация, привнесение в музыку элементов электроакустик-авангарда и нео-академизма превращает прослушивание в увлекательнейшее путешествие по сонорному лабиринту, в котором сюрпризы подстерегают нас буквально каждую минуту (пресс-релиз справедливо отсылает нас к творчеству корифеев «новой классической школы», композиторов Luc Ferrari и Ivo Malec, чьи работы все чаще используются в современном кинематографе). Возможно, лучший альбом в долгой карьере Gianluca Becuzzi – настоятельно рекомендуется любителям современной электроакустической, кинематографической и новой академической музыки. - R.A.I.G. We reviewed a double disc by this Italian composer a while back (we still have a very few copies left!), working under the name Kinetix, which was a heady chunk of musique concrete, that definitely owed much to Lucier, Ashley and Ferrari, and while his approach seems to be similar here, the sounds are definitely distinctly different, Becuzzi offering up a series of sonic palindromes and recurring phrases, beginning with an anerated dronescaping, one that takes after The Hafler Trio who in turn was looking to Roland Kayn, long stretches of hushed static, and garbled muted thrum, peppered with bursts of white noise, soft swells of industrial whir, at least initially, eventually, the drones recede leaving what sounds like a scratchy violin playing mournfully inside some abandoned warehouse, laced with distant tinklings, bits of mysterious spoken word, and a final burst of staticky buzz. That's just the first track. The second track offers up some dark rumblings, pockmarked with bits of click and glitch, and over the course of its 18 minutes, slips from differently textured drones, deep low hum, high end flitter, and laces these long sprawls with melancholy trumpet bleats, long stretches of near silence, and thick cavernous blackened drones that evolve into strangely decaying symphonies of creak and crumble. Finally, the disc finishes off with the prettiest of the bunch, still super varied, and constantly shifting, but this time the various elements are more tranquil and serene, slipping into an almost lullaby at one point, but elsewhere offering up glistening streaks of barely there high end, swoonsome chamber like streaks, washed out muted shards of feedback, and lovely fields of metallic shimmer. A challenging listen for sure, but also quite rewarding, and quite lovely in their own abstract non-traditional way. - Aquarius Records