Addison-Wesley Learning Series - Rogers R. - Learning Android Game Programming: A Hands-On Guide to Building Your First Android Game [2011, PDF, ENG]

Страницы:  1
Ответить
 

psv1979kh

Top Seed 04* 320r

Стаж: 14 лет 10 месяцев

Сообщений: 527

psv1979kh · 09-Мар-12 15:21 (13 лет 4 месяца назад)

Learning Android Game Programming: A Hands-On Guide to Building Your First Android Game
Год: 2011
Автор: Rick Rogers
Жанр: Программирование
Издательство: Addison-Wesley
ISBN: 978-0-321-76962-6
Серия: Addison-Wesley Learning Series
Язык: Английский
Формат: PDF
Качество: Изначально компьютерное (eBook)
Интерактивное оглавление: Да
Количество страниц: 476
Описание: Learning Android Game Programming is your hands-on, start-to-finish guide to creating winning games for today’s rapidly growing Android mobile device marketplace. If you have even basic Android development experience, Rick Rogers will help you build on your knowledge to quickly create low-budget 2D mobile games that sell.
The book starts with an up-to-the-minute overview of today’s Android mobile games marketplace, reviews each leading genre, and teaches you the foundational concepts of game development. You’ll design a simple game, then master every step of game development with AndEngine—the powerful, open source, free game-development engine. Every chapter teaches with sample code you can actually use, including many examples drawn from the published game, Virgins Versus Vampires (V3).
With this book you’ll learn how to:
•Use free Android tools for creating code, artwork, and sound
•Implement the “game loop” that is at the heart of Android games
•Bring your game to life with scene transitions and entity modifiers
•Make the most of bitmap and vector graphics, sprites, and animation
•Integrate user input via touch, multitouch, keyboard, voice recognition, accelerometer, location, and compass
•Build infinite virtual worlds with tile maps
•Create, save, and reuse powerful particle effects
•Find, acquire, modify, and use background music and sound effects
•Implement highly realistic physics effects with Box2D
•Use AI techniques to make your games smarter and more fun
•Build a scoring framework based on collisions between your game elements
Примеры страниц
Оглавление
Foreword
Preface
Acknowledgments
About the Author
1 Mobile Games
2 Game Elements and Tools
3 The Game Loop and Menus
4 Scenes, Layers, Transitions, and Modifiers
5 Drawing and Sprites
6 Animation
7 Text
8 User Input
9 Tile Maps
10 Particle Systems
11 Sound
12 Physics
13 Artificial Intelligence
14 Scoring and Collisions
15 Multimedia Extensions
16 Game Integration
17 Testing and Publishing
A Exercise Solutions
Index
Download
Rutracker.org не распространяет и не хранит электронные версии произведений, а лишь предоставляет доступ к создаваемому пользователями каталогу ссылок на торрент-файлы, которые содержат только списки хеш-сумм
Как скачивать? (для скачивания .torrent файлов необходима регистрация)
[Профиль]  [ЛС] 

sevenedus

Стаж: 16 лет 6 месяцев

Сообщений: 53

sevenedus · 10-Фев-13 01:33 (спустя 11 месяцев)

Почти 2000 человек скачало и ни одного комента
[Профиль]  [ЛС] 

Borunduk

Стаж: 16 лет 8 месяцев

Сообщений: 250

Borunduk · 25-Июн-13 10:00 (спустя 4 месяца 15 дней)

sevenedus писал(а):
57810000Почти 2000 человек скачало и ни одного комента
Наверное пишут игры
[Профиль]  [ЛС] 

indie.

Стаж: 16 лет 2 месяца

Сообщений: 155

indie. · 25-Авг-13 13:19 (спустя 2 месяца, ред. 25-Авг-13 13:19)

а какие комменты-то оставлять? на книги обычно ссылаются статьи или другие книги, и если человек качает книгу по разработке, то он обычно знает, что ищет
ps. psv1979kh, спасибо за раздачу)
[Профиль]  [ЛС] 
 
Ответить
Loading...
Error