agg1956 · 27-Авг-10 23:59(15 лет назад, ред. 17-Сен-11 12:31)
The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1982, MFSL UHQR Limited Audiophile) Жанр: Rock & Roll Год выпуска диска: 1982 Производитель диска: Japan Аудио кодек: FLAC Тип рипа: tracks Битрейт аудио: lossless Треклист:
All songs written and composed by Lennon/McCartney except where noted. Side One
1. "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" 2:01
2. "With a Little Help from My Friends" 2:44
3. "Lucy in the Sky with Diamonds" 3:29
4. "Getting Better" 2:48
5. "Fixing a Hole" 2:37
6. "She's Leaving Home" 3:37
7. "Being for the Benefit of Mr. Kite!" 2:37 Side Two
1. "Within You Without You" (George Harrison) 5:04
2. "When I'm Sixty-Four" 2:37
3. "Lovely Rita" 2:43
4. "Good Morning Good Morning" 2:42
5. "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (Reprise)" 1:19
6. "A Day in the Life" 5:06 Доп. информация: Автор рипа: Ghost of Hedonism
скрытый текст
Technical notes:
Audacity 1.3 for ~ +1 dB gain, splitting and conversion to 24/96
Click Repair 3.4.1 for de-click (manual mode only, 25 Rec, Pitch Protect, X2)
flac-1.2.1b.exe for encoding Flac Level 5
No other treatment like noise reduction, EQ, etc. The rip is done by pbthal. His equipment is as follows.
Turntable: VPI Scoutmaster with Trans-Fi Terminator Air Bearing Linear Tracing Tonearm
Cartridge: Audio-Technica AT33PTG
Phono Preamp: Pro-Ject TubeBox
Soundcard: E-MU 1212
скрытый текст
скрытый текст
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band is the eighth studio album by the English rock group The Beatles, released in June 1967. Recorded over a 129-day period beginning in December 1966, Sgt. Pepper sees the band exploring further the experimentation of their previous album, Revolver. Making use of orchestras, hired musicians and innovative production techniques, the album incorporates elements of genres such as music hall, jazz, rock and roll, western classical and traditional Indian music; its lyrics deal particularly with themes of childhood and everyday life. Sgt. Pepper is a loose concept album that sees The Beatles performing as the fictitious band of the album's title.
In addition to the regular-weight LP releases and box sets, MFSL also released eight UHQR (Ultra High Quality Release) titles on LP. Each was a single-record box set limited to 5000 copies and individually numbered. UHQRs were pressed on heavy-weight (200 gram) "virgin" vinyl and pressed on the master stamper at the JVC company in Japan.
Спасибо, переслушал все что выкладывали и оставляю только этот, на варианте от Dr. Robert много сибилянтов и невыносимое жужжаниепо верхам в левом канале начиная с последних двух трэков на каждой стороне, что неприятно слушать, при том, что низкие частоты очень выкусные. Но этим грешат его много рипов. Это подпортило и его Pink Floyd 75 Wish You Were Here. Специально для тех, кто хочет в этом убедиться нарезал сравнение
(добавьте в линк вначале хотфайл ком, здесь форум на дает возможности.) /dl/129711938/458a2c4/mfsl_vs_uhqr.wv.html На MFSL отсутствует звук на сбеге и бесконечной фразы на второй стороне, потому что ее не ленте не было. Она есть только на печатках с матрицы. Думал еще оставить себе The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (Blue Box BC-13 Collection, 3rd edition, STEREO), но она значительно хуже звучит. Еще раз спасибо, за прекрасную оцифровку, звук небесный! А нет у Вас других в том же качестве MFSL?
Thank you! Определенно лучший рип album no 1 , здесь все на месте, звучит очень близко к звуку 60х. Жаль концовки нет, может кто выложит издание самого Wally Traugott, у которого потрясающе теплый звук. Please!
На MFSL отсутствует звук на сбеге и бесконечной фразы на второй стороне, потому что ее не ленте не было. Она есть только на печатках с матрицы.
Ээ, позвольте, если на оригинальной ленте, как вы говорите, этой какофонии не было, то откуда она взялась на той матрице для первопресса? Должен же где-то быть первоисточник, просто так не бывает ничего. А может просто на MFSL издании эту часть решили не нарезать?
На MFSL отсутствует звук на сбеге и бесконечной фразы на второй стороне, потому что ее не ленте не было. Она есть только на печатках с матрицы.
Ээ, позвольте, если на оригинальной ленте, как вы говорите, этой какофонии не было, то откуда она взялась на той матрице для первопресса? Должен же где-то быть первоисточник, просто так не бывает ничего. А может просто на MFSL издании эту часть решили не нарезать?
В американской версии не было этого звука, скорее всего он появился вовсе не с ленты, а уже при mastering cut. Что где-то обьясняет, почему он есть не на всех последующих изданиях в разных странах. http://www.popsike.com/Top-MFSL-MASTERS-The-BEATLES-SGT-PEPPER-1967-Psych/270444455683.html Take, for example, the dog whistle - which humans can't hear - buried on the album's second side. And the famous "Inner Groove" - the snippet of pointless conversation that sticks in the album's run-out groove and that was not included in the original American version of "Sgt. Pepper" - has an equally zany genesis. Around the time of "Sgt. Pepper's" release, McCartney explains, "a lot of record players didn't have auto-change. You would play an album and it would go, 'Tick, tick, tick,' in the run-out groove - it would just stay there endlessly. We were whacked out so much of the time in the Sixties - just quite harmlessly, as we thought, it was quite innocent - but you would be at friends' houses, twelve at night, and nobody would be going to get up to change that record player. So we'd be getting into the little 'tick, tick, tick,': 'It's quite good, you know? There's a rhythm there.' These are minor points, perhaps, in the context of the enormous achievement of "Sgt. Pepper". But such fun-loving experimentalism - born of the optimistic determination to blow away anything that "stops my mind from wandering where it will go" - is "Sgt. Pepper's" best legacy for our time. Подробности из книги Beatles Albums and Songs http://www.scribd.com/doc/26079754/Beatles-Albums-and-Songs In another innovation, British pressings of the album (in its original LP formthat was later released on CD) end in an unusual way, beginning with a15-kilohertz high-frequency tone (put on the album at Lennon's suggestion andsaid to be "especially intended to annoy your dog"), followed by an endless loopof laughter and gibberish made by the runout groove looping back into itself.The loop (but not the tone) made its U.S. debut on the 1980 Rarities compilation, titled "Sgt. Pepper Inner Groove". However, it is only featured asa 2-second fragment at the end of side 2 rather than an actual loop in the runout groove. The CD version of Sgt. Pepper's Inner Groove is actually a bitshorter than that one found on the original UK vinyl pressing.The sound in the loop is also the subject of much controversy, being widelyinterpreted as some kind of secret message. McCartney later told his biographer Barry Miles that in the summer of 1967 a group of kids came up to himcomplaining about a lewd message hidden in it when played backwards. He told them, "You're wrong, it's actually just It really couldn't be any other." Hetook them to his house to play the record backwards to them, and it turned outthat the passage sounded very much like "We'll fuck you like Superman".McCartney recounted to Miles that his immediate reaction had been, "Oh myGod!"[3] It has also been interpreted as "Will Paul come back as Superman?",another clue for the Paul is dead urban legend.[8]However, it seems that in reality it is nothing more than a few random samplesand tape edits played backwards. The loop is re-created on the CD version whichplays for a few seconds, then fades out. Although most of the content of therunout groove is impossible to decipher, it is possible to distinguish a sped-upvoice (possibly McCartney's) actually reciting the phrase "never could see anyother way". Played backwards, the last element of the original LP loop that isSgt. Pepper's Inner Groove appears to be George Harrison saying "Epstein"(obviously missing from the CD version).
PorkyPecko Спасибо, очень интересно. Остаётся непонятным одно: как этот фрагмент мог полностью уместиться в кольцевую дорожку, когда его длина - померил - 3 секунды, а 1 оборот пластинки при скорости 33 1/3, если я не ошибаюсь, 1.8 секунд?
melo85
он был записан на двух сходящихся канавках. По окончанию проигрывания они сходятся и игла прыгает в начало первой из них и так пока иглу не снимут.
melo85
он был записан на двух сходящихся канавках. По окончанию проигрывания они сходятся и игла прыгает в начало первой из них и так пока иглу не снимут.
То есть там была кольцевая дорожка не простая а как бы двойная - специально с этой целью? Хотелось бы найти старый экземпляр первопресса и самому поглядеть... UPD
Хмммм... если предположить, что там не одна а две плотно нарезанных дорожки и игла описывает 2 полных круга (1 оборот - 2 секунды), то между повторами фрагмента в 3 секунды будет 1 сек. пробел. Непрерывный повтор в 3 секунды просто физически невозможен.
Лучший Сержант, которого слышал. Наверное версий из пятидесяти, всевозможных форматов и носителей.
Ни тебе сибилянтов, ни узкой панорамы, ни слабого баса, ни его перегруза,ни картонных барабанов, ни прочих гадостей.
Именно - небесный звук.
Просто поразил своей естественностью. Именно вот такой все время искал. Огромное спасибо.